Eğiticinin Eğitimi ve Sunum Teknikleri

EĞİTİMİN AMACI :

Günümüz iş dünyasında yöneticilere sunulacak fikirlerin, projelerin ve her türlü önerinin anlamlı ve anlaşılır bir şekilde yapılması çok büyük önem kazanmıştır. Dikkat çekebilmek ve ilgi uyandırabilmek sorunu kısa ve öz olarak aktarabilmek amacıyla sunumunu gerçekleştirebilecek donanıma sahip olunması amaçlanmaktadır. Buna paralel bir konu olarak da eğiticinin eğitilmesi gereği ortaya çıkmakta ve öncelikli olarak katılımcıların eğitime katılma teknikleri açıklanmaktadır.

EĞİTMEN : Serdar Yurdakul

EĞİTİMİN SÜRESİ : 2 GÜN

KATILIMCI SAYISI : (Maximum 16  Optimum 14 Minimum 10)

İÇERİK :

– Vaaz vermek,

– Mantık dışı sınırlar çizmek,

– Materyale gerçekçi olmayan aşırı değer vermek,

– Katılımcıları aşırı yönlendirmek,

– Kişisel değerlere izin vermemek

– Yüzeyselliğe prim vermek

– Deneysel olanaklar sağlamamak,

– Sadece tek bir yolun bulunduğu şeklindeki bir tutuma prim vermek,

– Esnek olamamak,

– Yasaksız bir ortam sağlanması,

– Kendim olmaktan memnunum şeklinde bir atmosfer sağlanması,

– Yaratıcılığa yüksek değer biçilmesi,

– Hata yapılmasına izin verilmesi,

– Deneyimin vurgulanması,

– Sürecin insancıllaştırılması; gerçek yaşam olgularının kullanılması,

– Açık uçlu öğrenimin kullanılması, (asla tek bir yol yoktur)

– Nitelikli öğrenime değer verilmesi,

– 3 H kuralı,

– Sizi dinlemeleri için yeterli nedeniniz var mı?

– Konuşmacı kimdir?

– Ne? Nasıl?

– Çatı uygulamalar ve anında geri bildirimler.

EĞİTİM HEDEFLERİ :

Eğitim vermek üzere profesyonel olarak yaşamını devam ettirecek veya iç eğitici olarak görev alacak herkese gerek eğitim gerekse sahne tekniklerini aktarmak ve örneklerle deneyimlemelerini sağlamak.