Farkındalıklı Liderlik

EĞİTİMİN AMACI :

Liderliğin tanımına baktığımızda karşımıza BAŞKALARINI ETKİLEMEK, ONLARIN DA YARDIM VE DESTEKLERİNİ SAĞLAYARAK ORTAK HEDEFLERE YÖNLENDİRMEKLE İLGİLİ SOSYAL BİR ETKİLEŞİM SÜRECİDİR  ifadesi çıkıyor.

Bu yaklaşımdan bakıldığında yıllardır tüm liderlik ve yönetim yaklaşımları genellikle yönlendirme, örnek olma, etkileme esaslı ve davranış bazlı olarak irdelendi. Başarılı liderler olarak algılanan liderlerin ortak özellikleri de dışa dönük etkileşim perspektifinden incelendi. Durumsal ve fonksiyonel liderlik yaklaşımları bu doğrultuda gelişti ve kurumsal liderlik öğretisine rehber oldu. Değişen dünyanın ihtiyaçları çerçevesinde bugünün liderliğindeki esas başarı unsurunun çalışanların kalp ve zihinlerinde aldıklara yere bağlı olduğu gerçeği ise entegre psikoloji teorisini doğurdu. Buradaki yeni yaklaşım artık liderin kendi iç dünyasının ve kendi psikolojisinin üstadı olması ve iç farkındalıklarını kendi liderliğine yansıtabilmesi.

Liderlik önce içimizde başlayan bir yolculuk ve bu yolculukta karşımıza çıkan sorunlarla başa çıkabilme becerimiz sadece bilgi düzeyimiz ve sol beyin yaklaşımlarımıza değil, duygularımızın rolü ve iç dünyamızın yansımaları ile de bağlantılı. Neuro Science beynimizi inceleyip bulgularını iş dünyasıyla paylaşmaya başladıkça liderliğe olan yaklaşımlar da değişim göstermeye başladı. Bu değişimin etkisi ile liderlik insan olma fazileti etrafında daha çok düşünmeye başladı. Sosyal adalet, kültürler arası etkileşim, değer sistemlerinin entegrasyonu, şefkat , meditasyon gibi olgular iş dünyası sözlüğünde öne çıkmaya başladı.

Daha barışçı bir dünyaya geçmenin kurumsal rollerdeki çalışanların liderliklerini sergilemeleri ile de etkilenebileceği konuşulur oldu. Toplumsal perspektif iş dünyasının da önceliklerinden biri olmaya başladı. Liderlik yolculuğumuz içeride ve kendi vicdanımızda başlıyor ve burada geliştirdiğimiz kaynağımızın doğru yansımaları ile çevremize de aktarılabiliyor.

Bu eğitimin temel amacı; iç liderlik kaynaklarımızı keşfetmek ve bunları hedeflerin ve önceliklerin sürekli devinim gösterdiği iş dünyasında kullanılır hale getirmeyi başarabilmektir. Liderliğimizle ilgili kendi yönümüzü iç farkındalıklarımızla birleştirebilmek ve nasıl sergilediğimizi görmek eğitimin en temel arayışıdır.

EĞİTMEN : Ümit Anıl

SÜRE: 3 GÜN (2 + 1 Sınıf İçi)

İÇERİK :

– Liderlik üzerine farklı bir tanım

– Liderlik dünyasına yeni giren kavramlara bir bakış

– Geleneksel liderlikten bugüne farklılaşımlar

– Kişisel liderlik yaklaşımı

– İki temel ilke Mindfulness ve Yaratıcılılık

– Önyargısız zihin

– Beynimizin yapısı

– Liderlikte duyuların ve duyguların yeri ve kendimizi gözlemlemek

– Fiziksel etkileri izlemek ve zihinsel sakinlik

– Belirsizlik hali ve başa çıkabilme

– Vizyon ile birleştirebilmek

– Kişisel liderlik kavramlarının iş yaşamımıza ve yöneticiliğimize yansıması

– Kişisel liderlik yolculuğumuzun haritası

– Kişisel çalışma alanlarının saptanması

EĞİTİM HEDEFLERİ :

Dünyadaki yeni liderlik yaklaşımlarını tartışabilecekler

Sağ beyin liderliği ve önemi ile tanışacaklar

Zor zamanları sadece bilgi değil derin empati ve iç görü ile aşabilmeyi deneyimleyecekler .

Kendi liderlik vizyonlarını gözden geçirecek ve yeniden yazacaklardır.