Müzakere ve İkna Becerileri

EĞİTİMİN AMACI :

Gerek iş gerekse özel yaşantımızda hep karşımızda ikna etmek ve etkilemek zorunda olduğumuz kişiler var. Masanın diğer tarafında bulunan iç ve dış müşterilerimiz ile olan tüm iletişim sürecimizi, kendi lehimize yönetebilmeyi ve müzakerelerimizden gerek kurumumuz gerekse kendimiz için en yüksek fayda ile ayrılabilmeyi sağlayabilmek bu programın temel amacını oluşturuyor. Aynı zamanda müzakere etmenin stratejik bir kavram olduğunu, başarının bilinçle bu süreci yönetmek ve insan psikoloji bilgisine hakim olmaktan geçtiği üzerine şekillenmiş bir programla karşılaşacaksınız. Hazırlığın öneminin kavranması, kazan-kazan anlayışının özü, masaları etkileyebilecek ve müzakereleri lehimize sonuçlandırmaya yönelik taktikler ve kullanım yerlerinin anlaşılması, kendi müzakere kimliğimizin tanınması ve durumsal kullanım esaslarının keşfi, psikoloji bilgisinin müzakerelerde kullanılabilir hale getirilmesi temel hedeflerimiz olacak.

EĞİTMEN : Ümit Anıl

EĞİTİMİN SÜRESİ : 2 GÜN

KATILIMCI SAYISI : (Maximum 16 “ Optimum 12-13 “ Minimum 10)

İÇERİK :

1. GÜN

– Tanışma ve amaç aktarımı

– Müzakerenin tanımı

– Müzakerenin süreçleri

– Müzakereyi etkileyen unsurlar

– Win-win anlayışının özü

– Hazırlık ve önemi

– Hazırlığı etkileyen unsurlar

– Gerçek vakalarınız üzerinden müzakerereye hazırlık

– Müzakerede elle tutulamayanlar ve etkisi

– İknanın ana koşulları

2. GÜN

– Psikoloji bilgisinin ikna sürecinde etkin kullanımı

– Müzakerede durumsallık ilkesi

– Kişisel müzakereci kimliğiniz ve avantaj/dezavantajları

– Müzakere taktikleri ve kullanım yerleri

– Müzakerede panzehirler

– Altın müzakere kuralları

– Müzakere film izleme

– Gelişim alanlarımızın ve hedeflerimizin tespiti

– Değerlendirmeler

EĞİTİM HEDEFLERİ :

Programın sonunda katılımcıların:

– Stratejik müzakere sürecini kavramaları

– Kazan kazan anlayışının özünü öğrenmeleri

– Etkin müzakere hazırlığını deneyimlemeleri

– Müzakere profillerini keşfetmeleri

– Müzakere ve ikna taktiklerini kavramaları ve deneyimlemeleri

Hedeflenmektedir.