EĞİTİMİN AMACI :
Davranışını düzeltmeye odaklandıkça çocuğumuzla olan ilişkimiz giderek öylesine mesafeli hale gelir ki,
sonunda birbirimizle hiçbir şey paylaşmaz oluruz ve beraberinde okul başarısızlıkları, davranış bozuklukları,
duygusal bozukluklar (tik, kekemelik, içe kapanıklık vs…) neredeyse kaçınılmaz olur.
Kuantum çağı ve bununla beraber gelen değişimler hayatımızın her anına yansıyor. Çocuğun davranışlarını
temel alan; sonuçları gözlemleyip sebepleri göz ardı eden ebeveynlik yaklaşımı da çağın gerekleri
doğrultusunda değişiyor.
Araştırmalar kendi ebeveynlerimizle olan bağlanmamızın çocuğumuzla olan bağlanmamızı aynı şekilde
etkilediğini gösteriyor. İstediğimiz kadar Ben annem gibi yapmayacağım diyelim; bir gün kendimizi aynen
kendi annemizin babamızın bize yaptığını çocuğumuza yaparken buluveriyoruz.
Yaşamımızın genelini bilinçaltı kayıtlarımızla sürdürürken bilinçli ve farkındalık sahibi ebeveynler olmak için
hem teoride beyin ve bilinç üzerine gelişmeleri takip etmek hem de geçmişimizle yüzleşmek durumundayız.
Çalışan ebeveyn olarak çocuğumuzla geçirdiğimiz süreden ilişkimizin niteliğine dek birçok konuyla basa
çıkmakta zorlanıyoruz. Özellikle suçluluk duygusu çalışan ebeveyni çocuğuyla sınır koymakta en çok zorlayan
konuların başında geliyor. Bu eğitimde sınır koymanın yanında duyguyu anlarken çocuğumuzla nasıl iletişim
kuracağız konularına da bakacağız.
Böylece hem kuantum çağının getirdiği ebeveynlik yaklaşımlarını özümseyecek, hem de grup egzersizleri
yardımıyla kendi geçmişimize farkındalık getirerek çocuğumuzla olan ilişkimize ayna tutacağız.
EĞİTMEN : Nilüfer Devecigil
EĞİTİMİN SÜRESİ : 2 GÜN
KATILIMCI SAYISI : (Maximum 20 Optimum 16 Minimum 12)
İÇERİK :
Doğal ebeveynlik kavramı
Kimler neden başarılı?
Duygusal beyin ve iç motivasyon.
Farkındalık ve içsel bakışa giriş.
Sosyal angajman sistemi, önemi.
Tanışma egzersizi. Paylaşım.
Dinleme egzersizi. Yargısız dinleme nedir?
Ebeveynliğe giriş.
Sağılıklı bağlanma nedir?
Kendi ebeveynlerimizle bağlanmamız ve etkileri
Stres, beyin, regülasyon, sınırlar.
Video örnekleri, farkındalık grup çalışmaları
0-18 yaş gelişim modelleri.
Soru-Cevap.
EĞİTİM HEDEFLERİ :
– Özgüven ve otomatik davranışların ilişkisi
– Stresin başarıya etkisi
– Güç savaşına girmeden çocuklarımızla iletişimin yolları
– Sağlıklı ebeveyn çocuk iletişimi. Bağırma, korkutma, pazarlık, tehdit olmadan nasıl iletişim kurarım
ve nasıl model olurum?
– Disiplin ve sevgiyi dengeleme
– 0-18 yaş gelişim dönemleri hakkında bilgilenmenin iletişime etkisi:
Örneğin çocuk 2 yaşında hayır demeyi öğrenir, 4 yaşında farklı kimlikleri dener, 7 yaşında okuldaki
arkadaşları gibi davranır, giyinir, ergenlikte çatışır. Bu dönemleri özgüvenini destekleyici bir şekilde
geçirmesine nasıl yardımcı olurum?
– Televizyon izlemesine nasıl sınır koyacağım?
– Ceza yok, ödül yok diyorlar peki nasıl sınır koyacağım?
– Okula gitmek istemeyen çocuğumu ağlayarak bırakmalı mıyım?
– Çocuğum yemek yemiyor ne yapmalıyım?