Özgüvenli Ve Başarılı Çocuk Yetiştirme

EĞİTİMİN AMACI :

Davranışını düzeltmeye odaklandıkça çocuğumuzla olan ilişkimiz giderek öylesine mesafeli hale gelir ki,

sonunda birbirimizle hiçbir şey paylaşmaz oluruz ve beraberinde okul başarısızlıkları, davranış bozuklukları,

duygusal bozukluklar (tik, kekemelik, içe kapanıklık vs…) neredeyse kaçınılmaz olur.

Kuantum çağı ve bununla beraber gelen değişimler hayatımızın her anına yansıyor. Çocuğun davranışlarını

temel alan; sonuçları gözlemleyip sebepleri göz ardı eden ebeveynlik yaklaşımı da çağın gerekleri

doğrultusunda değişiyor.

Araştırmalar kendi ebeveynlerimizle olan bağlanmamızın çocuğumuzla olan bağlanmamızı aynı şekilde

etkilediğini gösteriyor. İstediğimiz kadar Ben annem gibi yapmayacağım diyelim; bir gün kendimizi aynen

kendi annemizin babamızın bize yaptığını çocuğumuza yaparken buluveriyoruz.

Yaşamımızın genelini bilinçaltı kayıtlarımızla sürdürürken bilinçli ve farkındalık sahibi ebeveynler olmak için

hem teoride beyin ve bilinç üzerine gelişmeleri takip etmek hem de geçmişimizle yüzleşmek durumundayız.

Çalışan ebeveyn olarak çocuğumuzla geçirdiğimiz süreden ilişkimizin niteliğine dek birçok konuyla basa

çıkmakta zorlanıyoruz. Özellikle suçluluk duygusu çalışan ebeveyni çocuğuyla sınır koymakta en çok zorlayan

konuların başında geliyor. Bu eğitimde sınır koymanın yanında duyguyu anlarken çocuğumuzla nasıl iletişim

kuracağız konularına da bakacağız.

Böylece hem kuantum çağının getirdiği ebeveynlik yaklaşımlarını özümseyecek, hem de grup egzersizleri

yardımıyla kendi geçmişimize farkındalık getirerek çocuğumuzla olan ilişkimize ayna tutacağız.

EĞİTMEN : Nilüfer Devecigil

EĞİTİMİN SÜRESİ : 2 GÜN

KATILIMCI SAYISI : (Maximum 20  Optimum 16 Minimum 12)

İÇERİK :

Doğal ebeveynlik kavramı

Kimler neden başarılı?

Duygusal beyin ve iç motivasyon.

Farkındalık ve içsel bakışa giriş.

Sosyal angajman sistemi, önemi.

Tanışma egzersizi. Paylaşım.

Dinleme egzersizi. Yargısız dinleme nedir?

Ebeveynliğe giriş.

Sağılıklı bağlanma nedir?

Kendi ebeveynlerimizle bağlanmamız ve etkileri

Stres, beyin, regülasyon, sınırlar.

Video örnekleri, farkındalık grup çalışmaları

0-18 yaş gelişim modelleri.

Soru-Cevap.

EĞİTİM HEDEFLERİ :

– Özgüven ve otomatik davranışların ilişkisi

– Stresin başarıya etkisi

– Güç savaşına girmeden çocuklarımızla iletişimin yolları

– Sağlıklı ebeveyn çocuk iletişimi. Bağırma, korkutma, pazarlık, tehdit olmadan nasıl iletişim kurarım

ve nasıl model olurum?

– Disiplin ve sevgiyi dengeleme

– 0-18 yaş gelişim dönemleri hakkında bilgilenmenin iletişime etkisi:

Örneğin çocuk 2 yaşında hayır demeyi öğrenir, 4 yaşında farklı kimlikleri dener, 7 yaşında okuldaki

arkadaşları gibi davranır, giyinir, ergenlikte çatışır. Bu dönemleri özgüvenini destekleyici bir şekilde

geçirmesine nasıl yardımcı olurum?

– Televizyon izlemesine nasıl sınır koyacağım?

– Ceza yok, ödül yok diyorlar peki nasıl sınır koyacağım?

– Okula gitmek istemeyen çocuğumu ağlayarak bırakmalı mıyım?

– Çocuğum yemek yemiyor ne yapmalıyım?